آیت‌الله یزدی در برابر خطوط انحرافی منافقان داخلی ایستاد

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان: این عالم برجسته در حمایت از رهبری هیچ‌گاه کم نگذاشت. آیت‌الله یزدی در برابر خطوط انحرافی منافقان داخلی ایستاد
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان گفت: آیت‌الله یزدی در طول مسیر انقلاب کمک و یاور بود و در مقابل خطوط انحرافی ایستاد و اجازه نداد این خطوط انحرافی وارد انقلاب و نظام شود.

آیت‌الله علی اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، ضمن تسلیت رحلت آیت‌الله یزدی اظهار کرد: آیت‌الله یزدی از چهره‌ها و برجستگان دوران انقلاب، امام(ره) و جنگ تحمیلی بود و بعد از جنگ هم در مسندهای مختلف از یاران با وفای نظام و رهبر معظم انقلاب اسلامی بودند.

وی افزود: اگر بخواهیم آیت‌الله یزدی را با چند جمله معرفی کنیم باید ابتدا به دوران قبل از انقلاب و در ایام ۱۵ خرداد سال ۴۲ نگاه بیندازیم و بعد در دوران انقلاب، پیروزی انقلاب و جنگ نگاه کنیم، همچنین در جامعه مدرسین نگاهی به جایگاه ایشان داشته باشیم.

امام جمعه تاکستان ادامه داد: در ۱۵خرداد سال ۴۲ یعنی اولین قیام عمومی امام(ره) نیز آیت‌الله یزدی با جمعی از فضلا و علمای قم خوب درخشید و مجاهدت کرد به طوری که هیچگاه از جهاد فاصله نگرفت و سعی داشت حرکت امام راحل را برای مردم تبیین کند و از چهره‌هایی بود که در این راستا خوب درخشید.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان اضافه کرد: در اواخر انقلاب یعنی در آستانه پیروزی در ۲۲ بهمن سال ۵۷، آیت‌الله یزدی همان خط سال ۴۲ را طی کرد و از هیچ چیز در این مسیر دریغ نکرد و بسیار برجسته ظاهر شد؛ همچنین بعد از امام(ره) هم نقش زیبایی از خود به جای گذاشت و در تحکیم جایگاه آیت‌الله خامنه‌ای در مسند رهبری انقلاب نیز کوشا و مروج بود.

آیت‌الله یزدی ساده زیست و به دور از اشرافی‌گری بود

آیت‌الله اسلامی تصریح کرد: هر کجا که مقام معظم رهبری صلاح می‌دانستند آیت‌الله‌ یزدی وارد شوند، ایشان هیچ کوتاهی نکرد و قوه قضاییه که دریایی از کار و تلاش بود را به ایشان سپردند و در مجلس شورای اسلامی چه از سمت تهران و چه از سمت قم بسیار عالی درخشید.

وی یادآور شد: در مجلس خبرگان هم آیت‌الله یزدی نقش برجسته‌ای به جای گذاشت و این موارد حقایقی است که از نزدیک شاهد بودیم؛ همچنین آیت‌الله یزدی در طول مسیر انقلاب و بیش از ۴۰ سال کمک و یاور بود و در مقابل خطوط انحرافی ایستاد و اجازه نداد این خطوط انحرافی وارد انقلاب و نظام شود.

امام جمعه تاکستان تاکید کرد: آیت‌الله یزدی از علمای بسیار ساده زیست بود به طوری که زمانی که امام(ره) می‌خواستند از تهران به قم بروند نیز خانه‌ای می‌خواستند که اشرافی و تجمل‌گرایی نباشد و دسترسی مردم به ایشان راحت‌تر باشد که منزل آیت‌‌الله مورد تایید دوستان، یاران و کسانی که در مسیر انقلاب کار کرده بودند، قرار گرفت.

عضو خبرگان رهبری در پایان گفت: در آن زمان خانه آیت‌الله یزدی در رودخانه قدیم قم واقع شده و خانه‌ای ساده بود و مردم راحت به ایشان دسترسی داشتند؛ لذا امام(ره) در همین خانه مستقر شدند که نشان می‌دهد آیت‌الله یزدی از تجمل‌گرایی به دور بوده و ساده زیست بود.

به اشتراک گذاری این مطلب:

Be the first to comment

Leave a Reply

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد


*


کد امنیتی *