انتخابات؛ مشارکت حداکثری و شاخصه‌های رئیس‌جمهور اصلح

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: انتخابات یعنی نه گفتن به کسانی که نتوانستند اقتصاد و معیشت مردم را اداره کنند و حق رأی به این معناست که مردم می‌توانند با انتخاب نامزد اصلح نحوه مدیریت کشور را تغییر دهند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، آیت‌الله علی اسلامی در نشست کرسی آزاداندیشی با موضوع «انتخابات؛ مشارکت حداکثری و شاخصه‌های رئیس‌جمهور اصلح» که  در سالن جلسات دانشگاه فرهنگیان استان قزوین برگزار شد، با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد فتنه جدیدی در سال ۱۴۰۰ گفت: در کل زندگی خود هرگز از امتحان الهی به‌دور نخواهیم ماند و انتخابات هم امتحان دیگری است که باید در آن شرکت کنیم.

وی با اشاره به فشارهای اقتصادی ایجادشده برای مردم به‌ویژه اقشار محروم اضافه کرد: معنای انتخابات تغییر مدیریت در کشور است و اگر با رأی خود ده‌ها مسئول را پشت صندلی مناصب مختلف دولتی نشانده‌ایم که نتوانستند خوب عمل کنند و فشار اقتصادی مضاعف شده است، راه فرار از این فشار اقتصادی این نیست که از انتخابات و رأی دادن فرار کنیم.

اسلامی ادامه داد: بنابراین انتخابات یعنی نه گفتن به کسانی که نتوانستند اقتصاد و معیشت مردم را اداره کنند و حق رای به این معناست که مردم می‌توانند خودشان چنین افرادی را تغییر دهند؛ چرا که به برکت انقلاب اسلامی امروز وضعیت ما مانند دوران ستمشاهی نیست که  شاه به دلخواه کسی را در دولت جابجا کند.

وی تصریح کرد: بنابراین روز جمعه ۲۸ خرداد همگی باید به سراغ صندوق آراء رفته و با رأی خود افراد ناتوان در مدیریت اقتصادی کشور را از سر صندلی بردارید و ضمن این که در این رأی‌گیری باید تا می‌توانید جمعتان را بیشتر کنید و اگر ۶۰ میلیون نفر می‌توانند رأی دهند، نباید به ۴۰ میلیون اکتفا کنیم؛ چرا که فطرت انسانی ما جمع و اجتماع زیاد را دوست دارد و مایه قدرت و برکت دولت آینده خواهد شد.

ساده زیستی اولین شاخصه رییس جمهور اصلح

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در ادامه بر ضرورت انتخاب نامزد اصلح تأکید کرد و گفت: وقتی می‌خواهیم یک کفش بخریم، ۴ دکان را سر می‌زنیم که کفش خوب و اصل بخریم و امروز هم باید متوجه باشیم که باید با رأی خود کسانی را بیاوریم و سر میز بنشانیم که به بیت‌المال مردم رحم کرده و به ملت احترام بگذارند؛ افرادی که بدانند مردم آنها را سر صندلی نشانده و پشت میز قرار داده‌اند.

اسلامی خاطرنشان کرد: همین مردم ما را از کوخ درآورده و به کاخ رهسپارمان کردند و به همین جهت کاندیداهای محترم ریاست‌جمهوری و همچنین شوراهای اسلامی شهر و روستا باید از رأی مردم دور نشده و همواره کنار مردم و با مردم بمانند.

وی ساده‌زیستی و دوری از اشرافیت و رفتار تجملی را از ویژگی‌های نامزد اصلح ریاست‌جمهوری دانست و افزود: بنابراین هنگام رأی دادن باید به سراغ افرادی برویم که در سطح مردم عادی زندگی کرده و با پیروی از زندگی امام خمینی و امام خامنه‌ای ساده‌زیست باشند و ماشین‌های چند میلیاردی سوار نشوند. چون اینها با ماهیت انقلاب ما در تضاد است.

اسلامی ادامه داد: شما امروز مشاهده می‌کنید که رهبر معظم انقلاب مثل گذشته و دوران طلبگی خود زندگی می‌کند و به همین خاطر است که امثال عطاالله مهاجرانی اعتراف می‌کنند که در زندگی اقتصادی حضرت آقا حتی یک نقطه خاکستری هم نیست.


تقوا و کاردانی؛ دومین و سومین شاخصه نامزد اصلح

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان سخنانش با ذکر این نکته که باید علاوه بر حضور گسترده و پرجمعیت در انتخابات، رئیس‌جمهور اصلح را انتخاب کنیم، گفت: بنابراین باید کسی را انتخاب کنیم که بلد کار بوده و تقوای اجرایی و مدیریتی داشته باشد و اگر چنین کردیم استقلال کشور حفظ می‌شود و نواقص اقتصادی و فرهنگی کشور به مرور اصلاح می‌شود.

اسلامی باتقوا بودن و کاردانی را دو شاخصه مهم کاندیدای اصلح ریاست جمهوری دانست و ادامه داد: حیف نیست کشوری که در عرصه نظامی و فضایی جزء اولین‌ها و برترین‌های دنیاست و بهترین موشک‌ را درست می‌کند، در تولید پوشک که از پنبه درست می‌شود، مشکل داشته باشد؟ بنابراین مردم ما باید در روز ۲۸ خردادماه با همه اعضای خانواده، دوستان و آشنایان به پای صندوق‌های رای رفته و ضمن تجلی حضور حداکثری خود زمینه تغییر وضعیت نامطلوب مدیریتی در کشور را فراهم کنند.

به اشتراک گذاری این مطلب:

Be the first to comment

Leave a Reply

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد


*


کد امنیتی *