چهل و دومین جلسه کمیسیون سیاسی _اجتماعی مجلس خبرگان رهبری «دوره پنجم »

🔰چهل و دومین جلسه کمیسیون سیاسی _اجتماعی مجلس خبرگان رهبری «دوره پنجم »با حضور دکتر سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، صبح چهارشنبه سوم مرداد در قم برگزار شد.

در این جلسه، «تهدیدات استکبار علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و راهکارهای مقابله با آن» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

🔰بیانیه پایانی جلسه مشترک هیئت رئیسه و کمیسیون های مجلس خبرگان رهبری

چهارمین نشست مشترک هیئت رئیسه و کمیسیونهای مجلس خبرگان با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد.متن این بیانیه یه شرح زیر است: 

بسم الله الرحمان الرحیم

بیانیه چهارمین نشست مشترک هیات رییسه و کمیسیون های مجلس خبرگان رهبری
 

درخت تنومند انقلاب اسلامی چهلمین سال عمر خود را در حالی سپری میکند که غارتگران بین المللی و دشمنان قسم خورده اش برای چندمین بار تلاش های مأیوسانه خود را برای ضربه زدن به آن تجربه مینمایند.

دشمنان در این سالها مهمترین عامل موفقیت نظام اسلامی در طول چهل سال گذشته که همان اعتماد مردم است را مورد هدف قرار داده اند و با منتقل کردن اطاق جنگ با ایران به وزارت خزانه داری امریکا، بدنبال اعمال فشار بر مردم شریف ایران از طریق تحریمهای اقتصادی و در نتیجه ایجاد فاصله بین مردم و نظام هستند.

در شرایط کنونی لازم است مسئولان محترم کشور با اقتدار لازم در برابر توطئه دشمنان، فعالانه ایستادگی نمایند و با پرهیز از دلخوش کردن به وعده های اروپایی، از معطل گذاشتن سایر ظرفیت ها و سرمایه های کشور، خود داری نمایند و با جدیت در مسیر تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی گام بردارند و از انجام هر امری که مایه سلب اعتماد مردم از نظام شود خودداری نمایند.

خبرگان ملت با تبریک دهه کرامت و میلاد ثامن الحجج حضرت امام علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و الثناء و تشکر از حضور مؤمنانه و عاشقانه آحاد مردم در برنامه های این دهه پر خیر و برکت، نکات زیر را مورد تأکید قرار می دهد.

۱. خبرگان ملت، در جهت صیانت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه و دفاع از حقوق ملت و حل مشکلات معیشتی و فرهنگی آنان، بر تحقق مطالبات کلان رهبری از قوای سه گانه تأکید ویژه می نماید.

۲. از دولت محترم انتظار میرود برای جلوگیری از نابسامانیهای اقتصادی با حرکت در مسیر ایجاد شفافیت اقتصادی از طریق ایجاد بانک جامع اطلاعاتی اقدام نموده برای کنترل نقدینگی افسار گسیخته در کشور، با اصلاح نظام بانکی، زمینه حرکت به سمت تولید همراه با سرمایه گذاری اشتغال آفرین را فراهم نماید و با اصلاح نظام مالیاتی کشور، که بسیاری از تولید کنندگان واقعی را با مشکل مواجه نموده زمینه سودجویی فعالان عرصه های کاذب اقتصادی مانند بازار سکه و ارز را فراهم نموده است؛ در جهت ساماندهی بازار، اقدام نماید و نیز با استفاده از ابزارهای تعرفه ای و هدفمند کردن واردات و مجهز کردن کامل گمرکات به تجهیزات کنترل خودکار واردات در جهت حمایت از تولید داخل گام بردارد.

همچنین با برقراری رابطه فعال و تعامل مستمر با همسایگان همراه و نیز سایر کشورهای همسو، از فشار تحریمی غرب کاسته و زمینه فعالیت اقتصادی بازار و خروج از رکود را فراهم نمایند.

و با حمایت های ویژه از محرومین و مستضعفین، زمینه سوء استفاده دشمنان از احساسات این طبقه از افراد جامعه را از بین ببرند.

۱. از دستگاه قضایی در خواست میشود با برخورد با اقتدار و قاطعانه در برابر مفسدان اقتصادی و سودجویانی که به دنبال سوء استفاده از فرصتهای پیش آمده در شرایط کنونی هستند، ایستادگی نماید و با مجازات عادلانه آنان، زمینه اعتماد بیشتر مردم به نظام را فراهم نماید.و با پیگیری جدی معوقات بانکی زمینه بازگشت سرمایه های ملی را فراهم نماید.

۲. از مجلس شورای اسلامی انتظار میرود با اقتدارکامل و با نظارت دقیق بر عملکرد مسئولان، و با وضع قوانین مناسب و نظارت بر اجرای آن در جهت تحقق ساسیتهای اقتصاد مقاومتی رسالت خویش را عملی نماید.

۳. از شورای عالی فضای مجازی انتظار میرود، همچنان به طور فعال در جهت ساماندهی فضای مجازی و مقابله با ابتذال اخلاقی و جنگ روانی دشمن، چاره اندیشی نمایند. و از دستگاه های دولتی بطور مؤکد انتظار میرود جهت راه اندازی و تقویت شبکه ملی اطلاعات، پایش و رصد و مقابله با شبکه های معاند، و غیر اخلاقی گامی جدی بردارند.

۴. از رسانه ملی انتظار میرود با پرهیز از ترویج روحیه مصرف گرایی از جمله تبلیغ کالاهای خارجی و لوکس در جهت اصلاح فرهنگ اقتصادی گام بردارد.

۵. مردم بزرگ ایران، صاحبان اصلی انقلابند و در عرصه های گوناگون حفظ نظام اسلامی درخشیده اند. صحنه های دفاع مقدس، و شکوه همیاری و کمک به مناطق محروم و آسیب پذیر و آسیب دیده و حضور آنان در بحران ها ماندگار است.و همگان شاهد بوده اند که توطئه های پیچیده دشمن و ضد انقلاب؛ با حضور مردم در صحنه خنثی شده است. امروز که صحنه پیچیده جنگ تمام عیار دشمن بویژه در فشار اقتصادی و روانی و فشار عملی و تلاش مذبوحانه برای مقابله با آرمانهای امام و شهداء در دستور کار اطاق مکر و فریب دشمن قرار دارد؛ از مردم شریف ایران درخواست میشود آنچنان که تا کنون با ولایتمداری خویش،

به اشتراک گذاری این مطلب:

Be the first to comment

Leave a Reply

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد


*


کد امنیتی *