اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله اسلامی

نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته شهرستان تاکستان به امامت آیت الله اسلامی امام جمعه محترم تاکستان اقامه گردید.

امام جمعه محترم شهرستان تاکستان با سفارش و توصیه به تقوای الهی در خطبه اول، به اهمیت و جایگاه نماز جمعه و سخنان ائمه معصومین علیهم السلام در این رابطه اشاره نمودند. ایشان در خطبه دوم با توجه به سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توسط امام راحل (ره) فرمودند: سپاه خاری است در چشم دشمن. ایشان اشاره کردند امام (ره) برای سر و سامان گرفتن انقلاب اسلامی بسیاری از نهادها را تأسیس نمودند و خیلی ها فکر نمی کردند سپاه پاسداران به موقعیت کنونی دست یابد. سپاه پاسداران بسیار عالی پیش رفته است و از نظر نظامی خیلی رشد داشته است. ایشان از جمله فعالیتهای خوب این نهاد نظامی و انقلابی را برگزاری یادواره های شهدا ، راهیان نور و …برشمردند که موجب زنده شدن یاد شهدا و دیدار مردم، جوانان و نوجوانان از مناطق جبهه ها می گردد.

آیت الله اسلامی ضمن بیان سالروز شهادت امام موسی کاظم علیه السلام به وضع بسیار مخوف زندانهای بنی عباس که بسیار تاریک و ظلمانی بودند اشاره نمودند. ایشان به بیان مطالبی پیرامون عید مبعث ، شرکت در جشن و واقعه طبس نیز پرداختند . نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری به سخنان حاج آقا فلسفی در مورد طبس اشاره داشتند که فرموده بودند در این واقعه همه در خواب بودند ارتش خواب بود، سپاه خواب بود، امام خواب بود، مردم خواب بودند اما خدا بیدار بود. آیت الله اسلامی به جوانان فرمودند: خداوند پشتیبان این انقلاب هست و هیچگاه از این انقلاب فاصله نگیرید.

نماینده خبرگان رهبری در ادامه خطبه دوم به موضوع احراز صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری پرداخته و فرمودند: بنده بیش از ۳۰ سال هست که با فقهای شورای نگهبان ازجمله آیت الله جنتی و آیت اله مؤمن آشنا هستم که وضع زندگیشان تا بحال تغییری نکرده است. ایشان فرمودند: اعضای این شورا از فضا سازی ها نگران نیستند و ضمن بررسی ۳ دسته از داوطلبان، در نهایت یک دسته را که شش نفر بودند معرفی نمودند. البته در احراز صلاحیت ها ، مصالح مسلمین و شرایط بسیار حساس نیز مورد نظر این شورا بوده است و نمی توانیم از دور قضاوتی کنیم زیرا اطلاع نداریم چه مواردی در پشت صحنه می باشد.

امام جمعه محترم شهر تاکستان در آخر بیان داشتند که این ۶ نفر صلاحیت دارند؛ تحقیق کنید، فرد اصلح را تشخیص دهید و به او رأی بدهید. ایشان در ضمن در بیان شرایط اصلح اعلام نمودند: اصلح آن کسی هست که فشار اقتصادی را کم کند، به وضع معیشت مردم برسد، در مقابل تشر دشمن نترسد، شجاع باشد، انقلابی باشد، به فکر مردم باشد، تجملاتی نباشد، تشریفات نداشته باشد و حلال و حرام را رعایت کند.

به اشتراک گذاری این مطلب:

Be the first to comment

Leave a Reply

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد


*


کد امنیتی *