نقش ادعیه امام سجادعلیه السلام درحفظ دین

امام جمعه تاکستان: امام سجاد(علیه السلام) با ادعیه به ترویج معارف دینی پرداخت

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اقدامات امام زین‌العابدین(علیه السلام) برای ترویج معارف دینی گفت: امام سجاد(علیه السلام) با گریه و ادعیه توانست به رسالت خویش عمل کند و به ترویج معارف دینی بپردازد.

آیت الله علی اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قم، اظهار داشت: هر کدام از امامان معصوم نقشی را ایفا کردند که مقام معظم رهبری از آن به انسان ۲۵۰ساله تعبیر کردند.

وی افزود: امامان معصوم ۲۵۰ سال ولایت داشتند و در این مدت گاهی در قالب نقش معارف و ترویج آموزه‌های آسمانی قدم برداشتند و گاهی در قالب مبارزه با گروه‌های انحرافی و خطوط الحادی  و همچنین در قالب جهاد و مبارزه و جنگ خونین به رسالت خویش عمل کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: هر کدام از معصومین(علیهم السلام) اقداماتی را که انجام دادند در اصل حقیقت واحدی است که به‌اقتضای آن با سبک و سیاقی به انجام وظیفه پرداختند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه سخت‌ترین دوران امامت در زمان امام سجاد(علیه السلام) بوده است، ادامه داد: از یک سو خفقان بسیار بالا و استبداد بنی‌امیه و ظلم و ستم و از سوی دیگر حاکم وقت یعنی یزیدبن معاویه بود و در چنین شرایطی امام زین‌العابدین(علیه السلام) ولایت را به دست گرفتند.

آیت الله اسلامی اضافه کرد: در دوران امامت امام زین‌العابدین(ع)، دشمن پیروز میدان و مست لایعقل بود و شخصی حضور نداشت تا به امام سجاد(علیه السلام) کمک کند و این موضوع سبب شد که امام(علیه السلام) راهی را انتخاب کند که با وضع موجود درگیر نباشد و با حاکمیت وقت به‌ستیز قیام نکند بلکه به‌دنبال فرصت بود تا راه را برای امام محمد باقرو امام جعفر صادق(علیهما السلام) ترسیم کند.

وی بیان کرد: امام سجاد(علیه السلام) در همه حال به‌یاد واقعه عاشورا و شهادت امام حسین(ع) بود، هنگامی که شخصی به ایشان آب داد امام زین‌العابدین(علیه السلام) گریه کردند، آن شخص به امام(علیه السلام) عرض کرد “چرا موقعی که به شما آب دادم گریه کردید؟” و امام سجاد(علیه السلام) در پاسخ فرمودند که “به یاد لبان تشنه حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) افتادم.”

عضو مجلس خبرگان رهبری با یادآوری اینکه ادعیه بسیار با ارزشی از امام سجاد(علیه السلام) به دست شیعیان رسیده است، گفت: صحیفه سجادیه دارای دعاهای بی‌نظیری همچون ابوحمزه ثمالی است که با گریه و ناله به دست شیعیان رسیده است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: امام سجاد(علیه السلام) اقدامات اساسی انجام دادند و تلاش‌های زیادی کردند تا زمینه برای امامت امام محمد باقر(علیه السلام) و امام صادق(علیه السلام) فراهم شود.

آیت الله اسلامی با اشاره به اقدامات امام زین‌العابدین(علیه السلام) برای ترویج معارف دینی خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) با گریه و ادعیه توانست به رسالت خویش عمل کند و به ترویج معارف دینی بپردازد.

https://tn.ai/2233550لینک خبر    

به اشتراک گذاری این مطلب:

Be the first to comment

Leave a Reply

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد


*


کد امنیتی *