اجتماع اربعین، خاری در چشم دشمنان

اجتماع عظیم مردمی در اربعین حسینی خاری در چشم آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به منافع و مزایای اجتماع اربعین حسینی گفت: این اجتماع بسیاری از اهداف قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام را در برمی‌گیرد و زیارت اربعین و اجتماع عظیم مردمی در مراسم اربعین، خاری در چشم دشمنان اسلام است.

آیت‌الله علی اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم با بیان اینکه قریب به ۱۴۰۰ سال از زمان شهادت امام حسین علیه السلام می‌گذرد اما جمعیتی که بر سر قبر آن حضرت حاضر می‌شوند بی‌نظیر است، اظهار داشت: این تجمع عظیم درمیان هیچ یک از مذاهب و فرق دیده نمی‌شود و اخبار مربوط به اجتماع مردم در اربعین حسینی سبب تحیر و شگفتی بزرگان مذاهب و فرق دیگر شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه این تجمع عظیم حتی در بزرگترین تجمع مسلمانان یعنی حج نیز دیده نمی‌شود، افزود: باید اذعان کرد که تجمعی چنین عاشقانه در دنیا بی‌نظیر است، از آنجا که این تجمع هر ساله شکل می‌گیرد بزرگ‌ترین پیروزی‌ها در این تجمع حاصل می‌شود و نقشه‌های دشمن در سایه چنین تجمعی خنثی می‌شود.

آیت‌الله اسلامی با اشاره به اظهار ارادت اقلیت‌های مذهبی به امام حسین علیه السلام خاطرنشان کرد: بشریت چنین تجمعی را به خود ندیده است و اقلیت‌های مذهبی با اظهار ارادت خود به آن حضرت لبیک‌گویان در کربلا تجمع دارند.

وی با اشاره به منافع و مزایای اجتماع اربعین حسینی گفت: این اجتماع بسیاری از اهداف قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام را در برمی‌گیرد و زیارت اربعین و اجتماع عظیم مردمی در مراسم اربعین خاری در چشم دشمنان اسلام است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روایت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم که می‌فرمایند: «حسین منی و انأ من حسین»، بیان کرد: ایشان در این روایت تأکید دارند که دین، حیات و توان بشریت به امام حسین علیه السلام بستگی دارد.

آیت‌ الله اسلامی بیان کرد: اگر مراکز نرم افزاری عالم جمع شده و مجالسی را که برای امام حسین علیه السلام گرفت ه‌شده را به عدد و رقم درآورند میلیاردها مجلس و مراسم می‌شود که در تمام این مجالس پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم حیات جدیدی یافته است.

وی خاطرنشان کرد: اگر قیام امام حسین علیه السلام نبود، اسلام با طراوت نمی‌ماند و این طراوت و شادابی اسلام به خاطر امام حسین علیه السلام است امید است از این الگو درس بگیریم و آن حضرت را سرلوحه خود درهمِه شئون زندگی قرار دهیم.

به اشتراک گذاری این مطلب:

Be the first to comment

Leave a Reply

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد


*


کد امنیتی *