نقش بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی بیشتر تبیین شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، آیت‌الله علی اسلامی در مجلس توسل به اهل بیت(علیهم السلام) که صبح امروز در امامزاده زبیده خاتون قزوین برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت ام‌البنین(سلام الله علیها) برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه روز گذشته سالگرد وفات این بانوی گرامی روز اکرام مادران و همسران شهدا نامیده شده، باید موضوع گرامیداشت و تجلیل از مادران و همسران شهید با قوت بیشتری توسط مسئولان دنبال شود.

وی اضافه کرد: ام‌البنین(سلام الله علیها) مظهر عالی و اعلای ولایت‌مداری است که به فرزندان رشید و بزرگوار خود از جمله حضرت ابوالفضل‌العباس(علیه السلام) سفارش می‌کند که برادران خود امام حسن(علیه السلام) و امام حسین(علیه السلام) را امام خطاب کند و به آنها تاکید می‌کند که دستورات امام خود را با تمام وجود اجابت کنند.

اسلامی با بیان اینکه نمی‌خواهیم بگوییم که فقط ام‌البنین(سلام الله علیها) تربیت ولایی داشته است، ادامه داد: اما در زمینه انتقال تربیت ولایی به فرزندان و نسل بعد و تزریق روحیه ولایت‌مداری در بین فرزندان قطعاً ام‌البنین(سلام الله علیها) در بین بانوان تاریخ اسلام کم‌نظیر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرارسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر در هفته پیش رو گفت: بدون شک نقش زنان در به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی بر هیچ محقق و مورخی پوشیده نیست و بانوان با پیروی و تاسی از بانوان مؤمنه و ارجمندی مانند حضرت ام‌البنین(س) ضمن کسب روحیه عاشورایی سختی‌ها را بر خود هموار کرده و پا به پای مردان در صفوف اول مبارزه حضور داشتند.

اسلامی با تاکید بر لزوم تبیین و تشریح بیشتر نقش بانوان و زنان در جریان شکل‌گیری و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی افزود:‌ لازم است با انجام کارهای فرهنگی و تبلیغی الگوی بزرگی مانند حضرت ام‌البنین(سلام الله علیها) را بیشتر به نسل جوان امروز بشناسانیم و زنان آینده جامعه را با اتکا به روحیه ولایت‌مداری ام‌البنین(سلام الله علیها) تربیت کنیم.

وی ادامه داد:‌ با توجه به اینکه وظیفه پرورش نسل آینده بر عهده زنان و مادران است، باید زنان و بانوان این جامعه را طوری پرورش دهیم که بتوانند نسل آینده جامعه را با روحیه و باورهای اسلامی تربیت کنند و روحیه و فرهنگ ولایت‌مداری را به بهترین شکل فرزندان و اعضای خانواده خود انتقال دهند.

وی ادامه داد: از یک سال پیش تاکنون فعالیت‌های بازسازی ستاد عتبات عالیات پیشرفت خوبی داشته و این پیشرفت مدیون نگاه و توجه معصومین(علیهم السلام) و کمک‌های مردم ماست که همواره پیروی از اهل بیت(علیهم السلام) را بزرگ‌ترین افتخار و ارزش خود می‌دانند

به اشتراک گذاری این مطلب:

Be the first to comment

Leave a Reply

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد


*


کد امنیتی *