امت و ید واحده اسلامی، دشمن را مأیوس و متزلزل می‌کند

پایگاه اطلاع رسانی حج- نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری، اتحاد مسلمانان را سبب ایجاد بنیانی مرصوص در مقابل استکبار جهانی دانست و گفت: امت و ید واحده اسلامی، دشمن را مأیوس و متزلزل می کند.

حجت الاسلام والمسلمین علی اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج، با تأکید بر وجود امنیت در طول انجام مناسک حج، اظهار داشت: به طور معمول انجام واجبات الهی به ویژه فریضه حج که پای کشورهای دیگر در میان است، به آرامش و امنیت جامعه کمک خواهد کرد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به صف انتظار طولانی حجاج ایرانی، گفت: ملتی که ده ها هزار نفر حاجی اعزام می کند و ده‌هاهزار نفر در لیست انتظار دارد، یعنی مردم آن کشور احساس امنیت و آرامش دارند و اختلافی وجود ندارد.

وی کنگره عظیم حج را حرکتی سیاسی و عبادی عنوان کرد و ادامه داد: کنار هم قرار گرفتن و صف واحد تشکیل دادن بر وحدت و انسجام امت اسلام موجب می شود و زمینه تلاقی افکار و اندیشه ها را فراهم می کند.

 

امام جمعه تاکستان تأکید کرد: حجاج در سایه امنیت، وحدت و انسجام در یک کشور دیگر مناسک خود را انجام می دهند؛ نفس این حرکت و این اعزام ده‌ها هزار نفری، علاقه مردم به مذهب و دین و امنیت آن کشور را نشان می دهد.

وی در بخش دیگر این گفت و گو افزود: وقتی مسلمانان کشورهای مختلف اسلامی، دیگر مسلمانان جهان را در حج می بینند و علاقه آن ها به دین مبین اسلام را مشاهده می کنند، احساس وحدتی وصف ناشدنی در آن ها ایجاد می شود.

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی تأکید کرد: کنار هم بودن و اتحاد مسلمانان در حج، این حس را به وجود می آورد که مسلمانان تنها نیستند؛ احساس و درک وجود ما حکایت می کند که ما با هم هستیم و علیه دشمنی واحد که رژیم اشغالگر صهیونیست و آمریکا در رأس آن است، ایستادگی می کنیم.

وی در پایان اتحاد مسلمانان را سبب ایجاد بنیانی مرصوص در مقابل استکبار جهانی دانست و گفت: امت و ید واحده اسلامی، دشمن را مأیوس و متزلزل می کند و بنیانی مرصوص برای اسلام می سازد که مسلمانان، این وحدت و انسجام خود را به رخ جهانیان می کشند.

به اشتراک گذاری این مطلب:

Be the first to comment

Leave a Reply

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد


*


کد امنیتی *